Caféaftener

De frivillige i Det Nationale Sorgcenter afholder løbende caféaftener i alle afdelinger og med forskellige tematikker.

De frivillige holder caféaftener for unge og voksne (+16 år) og ældre. Cafeaftenerne foregår i vores afdelinger i København, Vejle, Aarhus, Aalborg og Odense.

Alle cafeaftener er for dig, som har mistet en nærtstående – en forælder, søskende, partner eller barn. Du er velkommen til at komme alene eller tage en ven, kæreste eller anden støtte med, hvis du har brug for dette.

Hver caféaften handler om et specifikt emne. Det kan være, hvordan man kommer gennem højtider, mærkedage eller klarer sit studie, når man har mistet. Det kan også handle om frygten for at miste igen eller om hvordan man håndterer venner, familie og kærester, når man er i sorg. Til Caféaften vil de frivillige starte med et oplæg, der tager udgangspunkt i den frivilliges personlige historie. Bagefter er der fri snak, hvor man selv kan fortælle og stille spørgsmål. Vi serverer lidt kaffe og the.

Tilmelding til Caféaften

Navn(Påkrævet)

Det er gratis og deltage i alle vores caféer – men det er meget vigtigt du tilmelder dig. Vores caféaftener har begrænset plads for at bevare det intime rum og den specielle stemning, der opstår, når vi sidder sammen og deler noget sårbart.

Bliver du forhindret i at deltage, eller har du spørgsmål, må du derfor meget gerne henvende dig til cafe-aften@sorgcenter.dk

Kommende Caféer

Andre frivillig initiativer:

Hvordan klarede vi os?

Har du feedback til din oplevelse med os?

Vi vil altid gerne gøre det så godt som muligt! Derfor håber vi også, at du vil kontakte os, hvis du har feedback til din oplevelse med os. Det kan du gøre ved at sende en mail til frivillig@sorgcenter.dk.

Mailen læses og besvares af lederen for frivilligområdet. Vi behandler din henvendelse fortroligt, hvilket betyder, at vi ikke deler dit navn med de frivillige eller ansatte medmindre, at du giver os lov til det. Skulle din henvendelse mod forventning dreje sig om en klage, vil vi nogle gange have behov for, at kontakte den eller dem der er klaget over for at høre deres version af sagen. Vi nævner ikke dit navn eller andet, der kunne gør, at de kan identificere dig, medmindre vi har aftalt det med dig på forhånd.

Du får svar hurtigst muligt og senest indenfor 1 uge.